niedziela, 25 października 2020

Agata Awlam Droga życia


Data wydania: 28-09-2020
Wydawnictwo; Novae Res
Ilość stron: 360
ISBN: 97888381477925

110/2020

Wiecie doskonale, że uwielbiam debiuty. Z przyjemnością sięgnęłam po książkę Agaty Awlam Droga życia, bo już okładka przyciąga niesamowicie wzrok, a i opis zapowiada interesującą lekturę:
" Wzruszająca opowieść o miłości, wierze i sile wybaczania,
Życie Katherine nigdy nie było usłane różami. Zaraz po narodzinach została odebrana matce i oddana na wychowanie obcej rodzinie/ Nieświadoma swoich prawdziwych korzeni, dziewczyna powoli wkracza w dorosłość, rozpoczyna studia i znajduje pierwszą pracę. Zrządzenie losu sprawia, że wkrótce poznaje swoją rodzoną matkę, a także mężczyznę z którym będzie mogła stworzyć dom o jakim zawsze marzyła. Katherine ma nadzieję, że oto rozpoczyna się nowy, najszczęśliwszy rozdział w jej życiu, ale Bóg ma wobec niej inne plany...
Powieść Agaty Awlam to nie tylko poruszająca historia o miłości, która może odmienić nasze życie, ale również przewodnik w trudnej podróży nazwanej życiem. Przewodnik, który daje nadzieję, koi zszargane trudną codziennością nerwy i pobudza do zmian."
Sądzą po opisie można się spodziewać genialnej książki, od której nie sposób się będzie oderwać, ale nic bardziej mylnego. Ja osobiście namęczyłam się okrutnie i w zasadzie to czytałam trochę na siłę, bo gdyby nie fakt, że kończę książki, które zaczynam to Drogę życia rzuciłabym w kąt po pierwszych trzech rozdziałach.
Autorka zabrała nas w podróż przez życie głównej bohaterki, której towarzyszymy od narodzin. Chwile szczęścia, smutki, zmartwienia i troski przeplatają się tutaj ze sobą jak w kalejdoskopie, a każde swoje niepowodzenia zawierzają Bogu. I tak jak sam zamysł powieści jest bardzo dobry tak już z jej wykonanie jest zdecydowanie gorzej.
Zupełnie  nie przemówił do mnie ani język jakim napisana jest książka. Napisana prostym językiem cała powieść sprawiła, że odniosłam wrażenie, że odbiorcami miały być pięcioletnie dzieci. Pewnie książka znajdzie swoich odbiorców, którzy będą nią zachwyceni. Do mnie niestety ona nie przemówiła i zupełnie  nie było nam po drodze.
Jeśli skusicie się na Drogę życia to koniecznie dajcie mi znać czy moja ocena jest słuszna i czy tylko ja miałam taki problem z przebrnięciem przez lekturę. Rzadko mam problem z książką i z zasadzie w każdej staram się znaleźć coś co mnie urzeknie. W przypadku Drogi życia tak się jednak nie stało, a szkoda, bo sam pomysł na książkę był bardzo dobry.


Moja ocena 3/10


Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl

4 komentarze: